loading...
رنگین کمان
مهرسا بازدید : 43 یکشنبه 09 آذر 1399 نظرات (0)

استرالیا از کشورهای محبوب برای مهاجرت و تحصیل به شمار می رود. از امتیازات تحصیل در استرالیا می توان به انگلیسی زبان بودن این کشور و دانشگاه های بسیار زیاد و مطرح آن اشاره کرد که دانشجویان و دانش آموزان بین المللی بسیاری را به سمت این کشور جذب می کند.

دانشگاه های استرالیا

8 دانشگاه برتر در این کشور در رده بندیهای علمی دنیا جایگاه خوبی دارند و مسلما شرایط پذیرش این هشت دانشگاه سختتر است ولی این به این معنا نیست که الزاما دانشگاههای دیگر راحت پذیرش می دهند. هشت دانشگاه برتر استرالیا عبارتند از دانشگاه اِی اِن یو (دانشگاه ملی استرالیا)، دانشگاه سیدنی، دانشگاه ملبورن، دانشگاه نیو ساوت ویلز، دانشگاه آدلاید، دانشگاه کوئینزلند، دانشگاه وِستِرن استرالیا و دانشگاه مُوناش

دانشگاه های استرالیا

شرایط پذیرش تحصیلی استرالیا

برای تحصیل در استرالیا و اخذ ویزای تحصیلی و پذیرش تحصیلی در استرالیا باید به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشید و همچنین مدارک آکادمیکی مورد نیاز را نیز داشته باشید. برای اخذ ویزای تحصیلی از وزارت مهاجرت و تابعیت استرالیا (DIAC) ، باید یکی از آزمون های آیلتس، تافل، کمبریج (CAE)  یا پیرسون (PTE) را با موفقیت گذرانده باشید.

مدارک لازم برای پذیرش در سطح لیسانس

-مدرک زبان

-ریز نمرات دوره پیش دانشگاهی. معدل مورد نیاز بستگی به دانشگاهی که از آن پذیرش می خواهید دارد. دانشگاههای گروه هشت معدل 15 به بالا نیاز دارند

برای دریافت ویزای دانشجویی نیاز به پشتیبان مالی دارید. یعنی یکی از بستگان یا خودتان باید حساب بانکی معرفی کنید که در آن برای خودتان 35000 دلار و به ازای هر نفر همراه ماهیانه 1000 دلار پول داشته باشد. موجودی این حساب در طول سه ماه قبل از اقدام شما برای ویزا نباید کمتر از این مبلغ باشد. نکته مهم این هست که افراد متعدد می توانند شما را پشتیبانی کنند. یعنی مثلا مقداری از این پول می تواند توسط یکی از اقوام و قسمتی دیگر از آن توسط خویشاوندی دیگر تأمین شود. در هر حال جدا از آنکه مدرک دال بر وجود حساب فوق الذکر باید فرد یا افراد صاحب حساب در یک دفترخانه رسمی نامه ای امضا کنند و در آن ذکر کنند که هزینه تحصیل شما و همراهانتان را تأمین می کنند

تحصیل در استرالیا

هزینه های زندگی و تحصیل در استرالیا

هزینه تحصیل در استرالیا  و زندگی در این کشور در شهرها و ایالت های مختلف متفاوت است. به طور کلی هزینه تحصیل در استرالیا فقط برای افرادی که اقامت این کشور را دارند رایگان می باشد و برای دانشجویان بین المللی هزینه دارد. به طور کلی هزینه تحصیل در کشور استرالیا بین 20.000 تا 35.000 دلار استرالیا است که این میزان به نسبت سایر کشورهای انگلیسی زبانی همچون کانادا بالا می باشد ولی افرادی هستند که با این وجود تمایل به تحصیل در این کشور دارند.

با وجود اینکه دانشجویان امکان کار پاره وقت در استرالیا و کسب در آمد دارند اما برای موفقیت در تامین هزینه هایشان نیاز به ضمانت مالی و حمایت دارند. از تاریخ اول جولای 2012 نرخ پایه هزینه های زندگی در استرالیا طبق قوانین مهاجرت افزایش یافته است. بنابر این قوانین متقاضیان ویزای دانشجویی و اعضای خوانواده ایشان برای تامین هزینه هایشان باید به بودجه معین شده دسترسی داشته باشند.

 

حدود 610 18 دلاراسترالیا در سال  برای دانشجوی اصلی

حدود 6515 دلاراسترالیا در سال  برای والدین دانشجو

حدود 3720 دلار استرالیا در سال  برای فرزند اول

حدود 2790 دلار استرالیا در سال  برای سایر فرزندان

شرایط بورسیه تحصیلی استرالیا

به صورت کلی شرایط بورسیه بسیار متفاوت نمی باشد و دانشجویان تمام مدارک ذکر شده را نیاز دارند. رقابت در دکترا نسبت به سایر مقاطع بیشتر می باشد و دانشجویان باید سوابق بهتری را ارائه دهند. شرایط معمول دانشگاه ها شامل فاکتورهای زیر می باشد:

مدرک معتبر در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

ریز نمرات

مدرک زبان

پروژه های تحقیقاتی مناسب

پروپزال

توصیه نامه اساتید

معدل مناسب

مهم ترین فاکتور برای اخذ بورسیه مبحث پروپزال می باشد. اولین قدم برای تهیه پروپزال هدف شما برای پروژه تحقیقاتی می باشد. پروپزال نویس به صورت کلی نیازمند دانش به خصوصی می باشد که دانشجویان می توانند اطلاعات موردنظر را کسب کنند و پس از آن اقدام به پروپزال نویسی کنند.

دولت استرالیا بودجه ای را برای بورسیه های بین المللی در نظر گرفته است که دانشجویان بین المللی می توانند از آن بهره مند شوند. کشور استرالیا ۴ نوع بورسیه در نظر گرفته است که دانشجویان در مقاطع مختلف می توانند با فراهم کردن شرایط و ضوابط مورد نیاز از بورسیه های موجود استفاده کنند.

 

به طور مثال برای دانشجویان که بیشتر از ۶ ماه دوره ای را در کشور استرالیا انتخاب می کنند تا حداکثر ۱۸۵۰۰ دلار بورسیه در نظر گرفته می شود ولی دانشجویان برای اخذ بورسیه های موجود هرچه زودتر دست به اقدام بزنند.

 

دانشجویان در صورت احراز شرایط می توانند به عنوان RA و TA مشغول به تحصیل شوند و در حین تحصیل حقوق ماهیانه هم دریافت کنند. از دیگر حالت های بورسیه می توان به دریافت حقوق ماهیانه اشاره کرد که دانشجویان می توانند از آن بهره مند شوند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
مجموعه ای از مقالات مفید و ارزشمند درباره موفقیت، سلامت، سبک زندگی و زیبایی، تکنولوژی، سفر و گردشگری برای افزایش آگاهی و زندگی بهتر
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 42
  • بازدید سال : 468
  • بازدید کلی : 2,149